شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ 6401 0 2

تیم رباتیک دانشگاه آزد اسلامی واحد پرند در دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران توانست در لیگ مین یاب متوسط عنوان «بهترین ربات هوشمند» را به خود اختصاص داد.

ربات مین یاب دانشگاه آزاد پرند، حائز عنوان «بهترین ربات هوشمند»

تیم رباتیک دانشگاه آزد اسلامی واحد پرند در دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران توانست در لیگ مین یاب متوسط عنوان «بهترین ربات هوشمند» را به خود اختصاص داد.
 
به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر سعید ذاکر بستان آباد، معاون پژوهش و فناوری واحد پرند در این خصوص اظهار داشت: ربات­ های مین یاب به منظور کشف مین­ های باقی مانده از جنگ و کاهش تلفات انسانی با خصوصیات ویژه ­ای طراحی و ساخته می­ شوند. عملکرد تمام خودکار، تعیین محل دقیق مین و اعلام آن به وسیله ماژول فلزیاب و سنسور مغناطیسی، توانایی تشخیص موانع به وسیله سنسورهای نصب شده بر روی ربات از مشخصات این ربات است.
 
وی ادامه داد: ربات ساخته شده در این دانشگاه دارای ساختار فلزی از آلیاژ محکم است که یک بازو به شکل شبه دست مصنوعی با آزادی 270 درجه و سه اهرم برای تنظیم بازو طراحی شده و به صورت کاملا هوشمند و بدون اپراتور عمل می کند و کار آن شناسایی مین و خنثی سازی آن است. این مین های مسابقاتی شبیه به مین های جنگی در زمین عملیاتی هستند.
 
ذاکر خاطرنشان کرد: مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران علاوه بر ایجاد فرصتی برای ارائه توانمندی‌ها و به اشتراک گذاردن تجربیات شرکت‌کنندگان و تشویق دانشجویان می‌تواند گام موثری برای گسترش علوم رباتیک برای رقابت و کسب موفقیت در مسابقات جهانی باشد. تیم رباتیک واحد پرند هم تاکنون موفقیت‌های چشمگیری در دوره‌های مختلف کسب کرده است و توجه و حمایت از آنها می‌تواند موجب افزایش روحیه و آشنایی با خواسته‌های آنان باشد.
 
وی گفت: برنامه ریزی خوبی برای آینده رباتیک در واحد پرند در حال انجام است که با همت و تلاش تیم، فعالیت مربی و همچنین حمایت‌های مالی و معنوی ریاست و معاونت‌های واحد، به ثمر خواهد نشست.
 
معاون پژوهش و فناوری واحد پرند خاطرنشان کرد:‌ سامان زمانی فراهانی، علیرضا سیم جو، محمدرضا سیم جو به سرپرستی مهدی طاهری و استاد راهنما سهراب اسدزاده اعضای تشکیل دهنده تیم رباتیک واحد پرند در لیگ مین یاب دهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران بودند.
کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ورزش توانایی کودکان را در حل مسائل ریاضی افزایش می‌دهد