يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ 4300 0 3

دانشجوی کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار در کشور اقدام به مقایسه هوش هیجانی بازیگران تئاتر با افراد عادی (غیربازیگر) در شهر تهران کرد.

در یک طرح پژوهشی صورت پذیرفت

مقایسه هوش هیجانی بازیگران تئاتر کشور با افراد عادی

دانشجوی کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار در کشور اقدام به مقایسه هوش هیجانی بازیگران تئاتر با افراد عادی (غیربازیگر) در شهر تهران کرد. به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، الناز مقدمیان، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی شخصیت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، 250 نفر از افراد بازیگر و غیربازیگر را که در مرکز هنرهای نمایشی تئاتر شهر تهران در سال‌های 1392و 1393 مشغول به فعالیت بودند، به عنوان جامعه مورد مطالعه رساله کارشناسی ارشد خود انتخاب کرد.
 
نتیجه این تحقیق نشان داد سطح هوش هیجانی و ابعاد پنجگانه آن شامل مهارتهای درون فردی، بین فردی، بعد مقابله با فشار، کنترل استرس، بعد سازگاری و بعد خلق کلی بین بازیگران بالاتر از افراد عادی است. بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه این پژوهش برای اولین بار در کشور انجام شده است، دانشی مطلوب را در حوزه روانشناسی شخصیت در کشور تامین می‌کند.
منبع
ایسنا
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تقویت عملکرد مغز با خواب عمیق
چمدان‌های مسافرتی هم هوشمند می‌شوند
مدارس محروم خراسان رضوی در اولویت هوشمندسازی قرار می‌گیرند
ضریب هوشی نوجوانان در دوران بلوغ تغییر می‌کند
استفاده زیاد از گوشی هوشمند، نشانه افسردگی است
انتشار جدید‌ترین شماره خبرنامه انجمن ریاضی ایران
افراد خلاق فقط
خوابیدن پس از یادگیری اتصالات حافظه را تقویت می‌کند
ارتباط کاهش قند خون و مشکلات یادگیری دانش آموزان