شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ 5546 0 1

پروفسور حسن اکبرزاده، رئیس سابق دپارتمان ریاضی کالج دو فرانس پاریس: مریم میرزاخانی برای پیشرفت علوم پایه ریاضیات بسیار تلاش کرد.

رئیس سابق دپارتمان ریاضی کالج دو فرانس پاریس:

مریم میرزاخانی برای پیشرفت علوم پایه ریاضیات بسیار تلاش کرد.

پروفسور حسن اکبرزاده

پروفسور حسن اکبرزاده عصر روز پنج شنبه، پنجم مرداد، در مراسم بزرگداشت مریم میرزاخانی در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان اظهار داشت: مریم میرزاخانی برای پیشرفت علوم پایه ریاضیات زحمت زیادی کشیده است.
 
رئیس سابق دپارتمان ریاضی کالج دو فرانس پاریس با اشاره به کسب مدال فیلدز توسط مریم میرزاخانی عنوان داشت: کسب این مدال توسط مریم میرزاخانی به‌تنهایی بیانگر نبوغ و تلاش‌های این دانشمند جوان ایرانی بود. نابغه ریاضی جهان با تسلیت درگذشت مریم میرزاخانی اذعان داشت: مریم میرزاخانی یک الگوی مناسب برای متصدیان امور در پیشبرد تحقیقات رشته‌های ریاضی و علوم است.
 
رئیس پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: سواد و مدرک مشکلی از جامعه حل نمی‌کند بلکه در برخی از اوقات مشکلات جامعه را بیشتر می‌کند. سیدهاشم موسوی با اشاره به اینکه همه فرهیختگان دانش تخصصی خود را برای پیشرفت سرزمین خود استفاده می‌کنند بیان داشت: باید امکانات برای افرادی که سرمایه‌های ایران اسلامی هستند تامین شود.
 
وی با بیان اینکه باید به کار فرهنگی و فرهیختگان جامعه توجه بیشتری شود گفت: کسانی که اهل فرهنگ  هستند با آثار خود برای همیشه از صف مردگان خارج می‌شوند و یاد و خاطره آن‌ها همواره زنده می‌ماند.
 
رئیس مجمع اسلامی فرهیختگان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: برای ایرانیان عادت شده است که پس از درگذشت بزرگانی که حتی نام آن‌ها را نمی‌دانستند برایشان مراسم یادبود برگزار کنند. وی با بیان اینکه ایران نیازمند استفاده از ظرفیت بزرگانی همچون مریم میرزاخانی است افزود: به بسیاری از مفاخر ایران نامهربانی و کم توجهی شده و از آن‌ها در جهت پیشرفت ایران اسلامی استفاده نشده است.
 
اکبرزاده با اشاره به اینکه ملت ایران به تاریخ چندین هزار ساله خود و ادبیات و دینی که بر مدار اخلاق و انسانیت استوار است افتخار می‌کند خاطرنشان کرد: از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در رفت و آمدهای روزمره استفاده نشده و به آن‌ها بی‌توجهی می‌شود.
 
به گزارش تسنیم، پروفسور حسن اکبرزاده  متولد 1306 در رشت، پژوهشگر و ریاضیدان برجسته جهان است. وی از سال 1957 میلادى به‌عنوان وابسته تحقیقات در موسسه معروف تحقیقاتى کلژدوفرانس پذیرفته شد و بعد از 4 سال رساله دکتراى دولتى در علوم ریاضى را در دانشگاه سوربن به پایان رسانید. او 40 سال به‌عنوان رئیس تحقیقات در این موسسه بین المللى مشغول به‌کار بوده است و از وی بیش از 50 کتاب، مقاله و پژوهش در اروپا و آمریکا به چاپ رسیده است.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

پالیندروم چیست؟
قواعد بخش پذیری بر اعداد  1 تا 20
زندگینامه ریاضیدانان: رویا بهشتی زواره
طنز ریاضی: اثبات 5=2+2
سیستم عدد نویسی رومی
اتحادهای ریاضی
مرگ او را باور نمی‌کنم
زندگینامه بزرگان ریاضی: سرینیواسا رامانوجان
زندگینامه ریاضیدانان: جان فوربز نش