شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ 5995 0 2

کشور سنگاپور رسما به عنوان کشور باهوشترین دانش‌آموزان جهان معرفی شده‌است،‌ کشوری که در کلاس‌های درس آن تمامی دانش‌آموزان ممتازند.

چرا کودکان سنگاپوری باهوش‌تر هستند؟

کشور سنگاپور رسما به عنوان کشور باهوشترین دانش‌آموزان جهان معرفی شده‌است،‌ کشوری که در کلاس‌های درس آن تمامی دانش‌آموزان ممتازند. براساس گزارش CNN، موفقیت آكادمیك سنگاپور باعث شده تا اقتصاد این كشور به اقتصادی رو به رشد تبدیل شود و نظام آموزش و پرورش این كشور می‌تواند برای دیگر كشورهای جهان درسی بزرگ به حساب آید.
 
به گفته مارك تاكر رئیس مركز ملی آموزش و اقتصاد آمریكا سنگاپور نمونه‌ای حیرت‌آور است. این كشور پیش از جنگ جهانی دوم یكی از اصلی‌ترین پایگاه‌های انگلستان به شمار می‌رفت و پس از اینكه انگلستان پایگاه خود در این كشور را بست،‌سنگاپور در وضعیت بسیار بدی گرفتار شد. اما امروز این كشور یكی از برترین اقتصاد‌های جهان است كه بخش بزرگی از این موفقیت مدیون آموزش و تحصیلات است.
 
به گفته تاكر اگر روند گذار سنگاپور از فقر به ثروت و از نابودی به موفقیت براساس تحصیلات در این كشور پایه‌گذاری شده‌است، راز سیستم آموزشی موفق آن كیفیت بالای معلمان در این كشور است. سنگاپور معلمان خود را از میان بهترین دانش‌آموزانش در مقطع راهنمایی دستچین می‌كند.
 
استفاده خلاقانه از دانش
سنگاپور در دوران پیش از جنگ از بازاری كم‌ارزش و كم مهارت برخوردار بود و برای سیستم آموزشی این كشور سواد‌آموزی در سطحی كلی و پایه كفایت می‌كرد. اما در اوایل دهه 1970 اقتصاد سنگاپور نیازمند تغییر شد و به سرعت جذب فناوری‌های نوین و مشاغل اداری جذب شد و نیاز به پشتیبانی سیستم آموزشی از این روند احساس شد. به زودی آموزش تمامی كودكان در سطح جهانی هدف اصلی سیستم آموزشی این كشور قرار گرفت و این به معنی حركت از آموزش ریشه‌ای به سوی آموزش خلاقانه بود.
 
سنگاپوری‌ها دریافتند اقتصاد جهان دیگر برای افرادی كه زیاد میدانند ارزشی قایل نمی‌شود، زیرا گوگل همه‌چیز را می‌داند. اقتصاد جهانی به دنبال افرادی بود كه می‌توانستند از دانسته‌های خود به خوبی استفاده كنند. از این رو تاكید بر استفاده خلاقانه از دانش در سنگاپور و دیگر كشورهای آسیایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
اهمیت آموزش در سنین بسیار كم به كودكان القا می‌شود، حتی پیش از اینكه كودكان وارد دبستان شوند. دبستان نیز یكی از كلیدی‌ترین مقاطع تحصیلی در این كشور به شمار می‌رود زیرا سال‌های تحصیلات ابتدایی اصلی‌ترین سال‌ها در شكل‌دادن به پایه دانش و آگاهی كودكان به شمار می‌رود. از این روست كه در بسیاری از كشورهای آسیایی از جمله سنگاپور، خانواده‌ها تحصیل كودكان خود را در اولویت اصلی زندگی قرار می‌دهند و آخرین منابع مالی خود را نیز صرف تحصیل فرزندانشان می‌كنند.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

پالیندروم چیست؟
قواعد بخش پذیری بر اعداد  1 تا 20
طنز ریاضی: اثبات 5=2+2
طنز ریاضی: لطیفه های ریاضی!
زندگینامه ریاضیدانان: رویا بهشتی زواره
طنز ریاضی: اثبات 2=1
مغز و ساختار مخ
قضایای ناتمامیت گودل
زندگینامه بزرگان ریاضی: گوتفرید لایب نیتس