شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ 2643 1 1

پانزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران به میزبانی بوشهر امروز به کار خود پایان داد.

در بوشهر؛

پانزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران به کار خود پایان داد

پانزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران به میزبانی بوشهر امروز به کار خود پایان داد. به گزارش خبرنگا مهر، پانزدهمین کنفرانس ملی اموزش ریاضی ایران از سوم تا ششم بهمن ماه به میزبانی بوشهر برگزار شد که در این کنفرانس حدود ۵۰۰ آموزگار ریاضی از سراسر ایران حضور داشتند.
 
در کنفرانس آموزش ریاضی ایران، علاوه بر ارائه مقالات، دوره های آموزش ضمن خدمت هم برای آموزگاران شرکت کننده برگزار و معلمان ریاضی با آخرین روش های تدریس ریاضی هم آشنا شدند.
 
در این کنفرانس حدود ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که پس از داوری ۹۲ مقاله پذیرفته شد که در طول برگزاری کنفرانس به صورت سخنرانی و ارائه پوستر ارائه شد. همچنین در این کنفرانس، نمایشگاهی از دستاوردها و دست‌سازهای ریاضی از استان‌های مختلف در معرض دید قرار گرفت، در این نمایشگاه ساخته های مرتبط با علوم ریاضی و همچنین کتاب آموزشی و کمک درسی هم ارائه شده بود.
 
برگزاری کلاس‌های آموزشی، سخنرانی علمی، گردشگری در مناطق دیدنی بوشهر، بخش دیگری از پانزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی به میزبانی بوشهر بود. در مراسم اختتامیه این کنفرانس نیز که با حضور آموزگاران ریاضی از سراسر کشور برگزار شد از ۲۵ آموزگار پیشکسوت بوشهری تجلیل به عمل آمد.
 
همچنین در مراسم پایانی، از دستگاه های اجرایی که برای برگزاری این کنفرانس با اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر همکاری داشتند تجلیل و تقدیر به عمل آمد. در مراسم اختتامیه ضمن قرائت بیانیه پایانی پانزدهمین کنفرانس آموزشی ریاضی ایران، میزبان شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران هم به استان مازندران سپرده شد.
 
ضرورت بررسی درس ریاضی و نقش آن در تحول زندگی
ناصر کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در مراسم اختتامیه پانزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران در بوشهر با تقدیر و تشکر از مهمانان و عوامل برگزاری این کنفرانس اظهار داشت: باید از همه کسانی که ما را در برگزاری این مراسم همراهی کردند به ویژه عوامل اجرایی، مدیران دستگاه های اجرایی استان همکار، مولفان کتب درسی، میهمانان و اصحاب رسانه نهایت قدردانی  را داشته باشم. وی با اشاره به روند برگزاری پانزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران بیان کرد: پیشنهاد می شود چالش‌ها و فرصت‌های پانزدهمین کنفرانس زمینه‌ای شود برای ارتقای استانداردهای چنین کنفرانس‌هایی و این چالش و فرصت‌ها برای کنفرانس‌های بعدی رصد شوند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه انتظار است وجه تخصصی این کنفرانس بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: با تحقق این امر شاهد این خواهیم بود که این کنفرانس ها به معیارهای بین المللی نزدیک‌تر می شوند. کرمی با تاکید بر اهمیت آموزش، خاطرنشان کرد: مسئله آموزش برای ما معلمان بسیار مورد توجه است در این کنفرانس ها باید وجه آموزش با محوریت آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم وتربیت مشخص و مورد توجه باشد.
 
وی در ادامه به اهمیت درس شیرین ریاضی اشاره کرد و گفت: بررسی و وارسی درس ریاضی و نقش ان در توسعه و تحول زندگی به صورت علمی، دقیق و عملیاتی مورد توجه باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: همچنین باید این موضوع هم مورد توجه قرار گیرد که این کنفرانس ها چه تفاوت و شباهت هایی با موارد مشابه در ایران و جهان دارد چرا که با بررسی این عوامل شاهد نقطه عطف برای تحول در ریاضی خواهیم بود.
 
توانمندسازی نیروی انسانی
حسین درتاج دبیر کمیته اجرایی پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران نیز اظهار داشت: در سالهای اخیر با شناخت فرصت ها و تهدیدها، چالش‌ها، نقاط ضعف و قوت در حوزه آموزش طرح تقویت بنیه علمی را با حمایت بخش های مختلف تدوین و با همکاری همکارانمان اجرایی کردیم و دریافتیم که بخشی از موفقیتمان در این عرصه می تواند ناشی از توجه به نیروی انسانی و ایجاد جنب و جوش، شور وشعف علمی، درس پژوهی و اقدام پژوهی توسط آموزگاران و دبیرانمان باشد.
 
وی بیان کرد: به همین دلیل توانمندسازی نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت و به موازات برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دوره های حین خدمت و آموزش نیروی انسانی، تصمیم گرفتیم تا رویداد علمی بزرگی را برای انگیزه بخشی و سرعت دادن به حرکت ایجاد شده سامان دهیم.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره  به اقدامات صورت گرفته در بخش اجرایی این کنفرانس گفت: برای برگزای هرچه بهتر این کنفرانس کارگروه‌های هفت گانه شامل دبیرخانه و هماهنگی، روابط عمومی و تبلیغات، پشتیبانی وتدارکات، تشریفات، فناوری و امور سایت، تامین و انتظام و همچنین ارزشیابی و نظارت را تشکیل دادیم.
 
برگزاری کارگاه‌های آموزشی
درتاج ادامه داد: همچنین فراخوان مقالات، داوری و انتخاب آنان توسط کمیته علمی متناسب با تقویم اجرایی و با وجود تنگنای زمانی به انجام رسید و به شرکت کنندگان اعلام شد. وی بیان کرد: علاوه بر حمایت همه جانبه و همراهی های مورد نیاز مدیرکل، مشارکت بخش های درون سازمانی و برون سازمانی، فوران عنصر همدلی و نگرش تیمی، تلاش وافر همه بخش ها و به ویژه اتحاد، انسجام و هماهنگی میان کمیته های علمی و اجرایی از دیگر جنبه های ممتاز این کنفرانس بود.
 
دبیر کمیته اجرایی پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران یادآور شد: همچنین به نقش موثر و تاثیرگذار برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای حدود ۵۰۰ آموزگار و دبیران ریاضی با حضور هشت نفر از مولفان کتب درسی ریاضی باید اشاره کرد که از حضور همه این بزرگواران قدردانی می‌کنم. درتاج بیان کرد: در پایان باید از دستگاه های اجرایی که حامی و همراه ما بودند از جمله منطقه ویژه پارس جنوبی، پتروشیمی مروارید، نیروگاه اتمی نهایت قدردانی را داشته باشم.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 
  1. مهرزاد جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ --- ۱۸:۵۱:۱۱

    ممنون از سایت خوبتون.

    در ضمن استان مازندران میزبان کنفرانس شانزدهم آموزش ریاضی ایران تعیین شد.

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
شباهت تالاموس مغز و ترموستات