شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ 3331 0 1

زهرا گویا، بنیانگذار آموزش نوین ریاضی ایران: تبلیغ منفی از مشکلات درس ریاضیات است

بنیانگذار آموزش نوین ریاضی ایران

زهرا گویا: تبلیغ منفی از مشکلات درس ریاضیات است


عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و بنیانگذار آموزش نوین ریاضی کشور گفت: نباید به درس ریاضی پیرایه بست و تبلیغ منفی از آن باعث شده که امروز به عنوان درسی سخت به دانش آموزان و خانواده ها معرفی شود.

زهرا گویا روز چهارشنبه در حاشیه پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور در بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: همه چیز سخت است و هرکاری زحمت خاصی را می طلبد اما تبلیغ منفی کردن برای یک چیزی کم کم ذهنیتی را در جامعه نسبت به آن مساله ایجاد می کند. 
وی یادآور شد: گردش مالی تبلیغ منفی بسیار بالاست فقط تبلیغ رسانه ها را که به باورندن سختی درس ریاضی به خانواده ها و متقاعد کردن آنها به هزینه کردن و کمک به ریاضی فرزندانشان اختصاص دارد را ببینیم، جای تامل دارد.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به افسانه سازی هایی که نسبت به درس ریاضی صورت می گیرد بیان کرد: درس ریاضی با بقیه درس ها فرقی نمی کند و اگر بخواهیم این درس را به شکل مفهومی یاد بگیریم بطور یقین باید کار و تلاش بیشتری انجام شود. گویا گفت: هر درسی ماهیت خاص و ویژه ای دارد و یکی از دلایل سخت جلوه دادن درس ریاضی انتزاعی و ملموس بودن آن است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم سایر درس ها را به صورت مفهومی بیاموزیم سختی خاص خود را دارند تاکید کرد: این ماهیت دوگانه یک وجاهت ویژه ای به درس ریاضی می دهد. گویا، درباره اهمیت برگزاری کنفرانس های آموزش ریاضی گفت: ایجاد ظرفیت های جدید در جامعه آموزشی، کشف و شکوفایی استعدادهای جدید، افزایش قدرت علمی و اجرایی معلمان ریاضی، شوق تولید و انتشار آن برای ارتقای سایر همکاران و افزایش توان اجرایی و مشارکت همه سازه است.

نماینده اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران گفت: کنفرانس های ریاضی همیشه مورد اقبال معلمان، دانشجویان و استادان بوده است. خلیل شکوریان افزود: توسعه حرفه ای معلمان، آموزش شیوه های جدید یادگیری یاددهی، ارزشیابی، آموزش روش های نوین تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش فضای پژوهشی و تحقیق است.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری کنفرانس های آموزش ریاضی در کشور گفت: نخستین کنفرانس در سال 75 در اصفهان و به دنبال آن 13 کنفرانس بعدی نیز در کرمانشاه، کرمان، تهران، مشهد، شیراز، سنندج شهرکرد، زاهدان، یزد، مازندران، سمنان و تهران برگزار شده است. شکوریان بیان کرد: با گذر سال ها سطح کیفی کنفرانس ها و مقاله های ارائه شده در آن ارتقا یافته و این بیانگر استقبال از این گونه کنفرانس های تخصصی در جامعه هدف است.

وی با اشاره به موفقیت آموزش و پرورش در فراگیری آموزش و در دسترس بودن آن گفت: امروز درگروه سنی 12تا 14 سال، 97 درصد و در جمعیت 15 تا 17 سال نیز 85 درصد دانش آموزان در مدرسه مشغول به تحصیل هستند. شکوریان با اشاره به اهمیت توسعه کمی و کیفی در آموزش و پرورش افزود: امروز کیفی شدن آموزش و پرورش به عنوان یک مطالبه در جامعه مطرح است.

پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور در بوشهر از سوم تا ششم بهمن برگزار شد.
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
ورزش توانایی کودکان را در حل مسائل ریاضی افزایش می‌دهد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!