شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ 2563 0 1

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: شهر اصفهان از فیبر نوری کافی برخوردار است و زیرساخت های این شهر برای ایجاد پایلوت کشوری یک شهر هوشمند کاملا مهیاست.

اصفهان به شهر هوشمند تبدیل می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شهر اصفهان از فیبر نوری کافی برخوردار است و زیرساخت های این شهر برای ایجاد پایلوت کشوری یک شهر هوشمند کاملا مهیاست.

'شهر هوشمند'(Smart City)، مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی، صنعتی و ... است که در آن به مسائلی مانند ترافیک، مصرف انرژی، آلودگی، تخریب سرزمین، به روز رسانی و بهینه سازی زیرساخت های شهری، بهبود کیفیت زندگی و ... از طریق رویکردی نوآورانه و سیستماتیک و بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه سازی فرآیندهای مدیریت شهری پرداخته می شود.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان با اشاره به درخواست شهردار اصفهان برای همکاری این وزارتخانه در تبدیل اصفهان به یک شهر هوشمند افزود: اصفهان از قابلیت های بسیار زیادی برخوردار است بنابراین برای تبدیل شدن این شهر به یک شهر هوشمند همکاری خواهیم کرد. 

وی همچنین از مسوولان اپراتورهای تلفن همراه خواست تا با بررسی شبکه ارتباطی تلفن همراه در اصفهان، برای رفع نقاط کور تلفن همراه در این استان اقدام کنند. 

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در همین جلسه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته بود تا با دادن یک مهلت سه یا شش ماهه به اُپراتورهای تلفن همراه زمینه ای فراهم شود تا دیگر هیچ نقطه کور تلفن همراهی در کلانشهر اصفهان وجود نداشته باشد. واعظی افزود: قول می دهم که در سفر بعدی به این استان، مشکل پوشش آنتن تلفن همراه در برخی از بخش های این استان حل شود. 

وی همچنین به توجه خاص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان اصفهان اشاره کرد و افزود: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، این وزارتخانه برنامه های خاصی را برای این استان تدارک دیده است زیرا اصفهان، استانی بین المللی محسوب می شود و در پیشرفت اقتصادی کشور نیز نقش شایانی ایفا می کند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد:اصفهان همچنین در بخش صنعت و کشاورزی نیز حرف زیادی برای گفتن دارد و بهبود زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات آن، پیشرفت و توسعه سایر بخش ها را نیز تسهیل می کند. واعظی به فعالیت های علمی پارک علمی فناوری و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: این مراکز اقدامات بسیار مطلوبی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام داده اند که بسیاری از آنها در سطح کشور بسیار نوآورانه و خلاقانه بوده است. 

واعظی با اشاره به فعالیت های گسترده تیم مذاکره کننده کشورمان در موضوع هسته ای نیز تصریح کرد: مردم ایران به تیم مذاکره کننده 30 ماه فرصت دادند تا از حقوق ملت ایران دفاع کنند و این تیم نیز بخوبی از عهده این امر برآمد. وی افزود: چیزی که هم اکنون به آن دست یافتیم یک دستاورد بسیار ارزشمند است و نمی توان به آن نگاه جناحی و گروهی داشت زیرا هرکس در حوزه ارتباطات بین المللی فعالیت کند، از نگاهی ملی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اولویت دولت تدبیر و امید از آغاز فعالیتش ملاحظات اقتصادی بوده است، خاطرنشان کرد: بدلیل محدودیت های مبتلابه، حرکت رشد اقتصادی در کشور کُند بوده است اما با برداشته شدن تحریم ها، رشد اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال دور از دسترس نخواهد بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بهره برداری از پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اصفهان تصریح کرد: جمع اعتبار این پروژه ها بالغ بر 816 میلیارد تومان بود که بخش خصوصی و دولتی در این راه فعالیت کردند. 

وی همچنین با اشاره به مشکل خشکسالی استان اصفهان یادآور شد: زاینده رود از مهمترین دغدغه های ریاست جمهوری به شمار می رود و دکتر روحانی همواره جویای شرایط این رودخانه و تالاب گاوخونی است. واعظی افزود: برای احیای تالاب گاوخونی و رفع مشکلات خشکسالی جهش بسیار خوبی صورت گرفته است. 

وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: همه ما باید در انتخابات حضور پرشور داشته باشیم و مقدمه آن حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن امسال خواهد بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اصفهان را استانی فعال در زمینه های اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: در دوران جنگ نیز رزمندگان اصفهانی در جبهه ها پیشتاز بودند و تعداد شهدای این استان با سایر شهرها و استان ها قابل مقایسه نیست. 

واعظی افزود: مردمی که حاضرند جان خود را در راه وطن و اسلام فدا کنند در جهت پیشرفت و توسعه کشور نیز گام برمی دارند و من نیز افتخار می کنم که در جمع هم استانی ها حضور داشته و پروژه های زیادی را در این استان افتتاح کردیم.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
تجليل از پروفسور برجسته رياضی در رشت
چگونه ریاضیات را آموزش دهیم؟