شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ 3724 0 2

اجرا و پیاده سازی فن آوری های شهر هوشمند منجر به تولید کارایی های عمده و بزرگی در سطح شهرها خواهد شد از این رو مدیران شهرهای بزرگ و مهم بر آن شده اند تا با پیاده سازی آن، علاوه بر افزایش بهره وری به ویژه در بخش انرژی قدری از هزینه ها بکاهند.

راهنمای آمادگی شهرهای هوشمند منتشر شد؛

افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در شهرهای هوشمند

به گزارش ایمنا و به نقل از BaconsRebellion، در سالهای اخیر شورای شهر هوشمند با انتشار "راهنمای آمادگی شهرهای هوشمند" به کارشناسان و برنامه ریزان مسایل شهری این امکان را داده که وضعیت شهر مورد نظر خود را برای تبدیل شدن به یک شهر هوشمند مورد بررسی و ارزیابی دقیق تری قرار دهند. با توجه به اینکه هفته گذشته نسخه ۱.۰ این راهنما در دسترس رهبران و برنامه ریزان شهری قرار گرفته خواندن این راهنما برای هر مقام منتخب، مدیر ارشد و کارشناسان مسایل شهری توصیه می شود. 
 
این راهنمای ساده از جمع آوری و تحلیل دقیق داده های شهرهای هوشمند بدست آمده تا با استفاده از استراتژی های ثابت این شهرها بتواند موجبات افزایش بهره وری، افزایش پاسخگویی و کاهش اثرات مخرب بر محیط زیست را فراهم آورد. همچنین اجرا و پیاده سازی فن آوری های شهر هوشمند منجر به تولید کارایی های عمده و بزرگی در سطح شهرها خواهد شد. این در حالی است که دولت های محلی تحت فشار از منابع محدود برای سرمایه گذاری شکایت می کنند اما نگاهی اجمالی به "راهنمای آمادگی شهرهای هوشمند" هشت مسیر را برای بازگشت سریع سرمایه متذکر شده است: 

۱- حمل ونقل هوشمند: 
توانایی نظارت بر زمان واقعی ترافیک، پیش بینی تراکم، همگام سازی علائم راهنمایی رانندگی و پیشنهاد مسیرهای جایگزین می تواند صرفه جویی عظیم و کلانی را در رفع ضرورت سرمایه گذاری سنگین و پرهزینه بتن و آسفالت موجب شود. 

۲- بهره وری انرژی: 
سیستم های خودکار ساختمانی می توانند هزینه جبران سریع HVAC (سیستم گرمایش، تهویه و تهویه‌مطبوع)، روشنایی و مصرف کلی برق را فراهم کنند. 

۳- شبکه های هوشمند: 
هنگامی که شرکت های برق با مشکلاتی در شبکه الکتریکی خود روبرو می شوند می توانند به کمک شبکه های هوشمند، کاهش قطع برق و بهبود قابلیت اطمینان را به ویژه در مناطقی که بیشتر در معرض طوفان، گردباد، زلزله و یا سیل هستند موجب شوند. 

۴- شبکه های هوشمند آب: 
در سراسر جهان ۳۰ درصد از تمام آب شهری هرگز به مقصد خود نمی رسد. سیستم های آب هوشمند می تواند به نشت و سرقت به عنوان امتیازی که مشتریان را با الگوهای غیر معمول مصرف و پیامدهای ناشی از آن آشنا می کند هشدار دهد. 

۵- چراغ های خیابانی هوشمند: 
سیستمهای هوشمند می توانند با خاموش کردن چراغ های خیابانی در زمانی که مورد نیاز نیستند و فعال کردن تشخیص از راه دور هزینه های نگهداری را کاهش دهند. 

۶- خدمات دولتی دیجیتال: 
شهرداری ها می توانند از طریق سیستم های دستی آنلاین جواز فرآیندها، مجوزها، ثبت نام ها و سایر تعاملات روزمره و یا روی تلفن های هوشمند هزینه های اداری را تا حدی کاهش دهند. به عنوان مثال شرکت مخابراتی AT&T نیز در همین راستا هشت برنامه کاربردی شهری را در یک بسته با نام جامعه مرکزی در اختیاران کاربران خود قرار داده است. 

۷- پرداخت های هوشمند: 
شهرها با دیجیتالی کردن مخارج و وصول ها می توانند صرفه جویی قابل توجهی داشته باشند. 

۸- ایمنی عمومی: 
ادارات پلیس بر اساس آمار جرم و جنایت در برنامه های تحلیلی می توانند مکانهایی را که احتمال وقوع جرایم در آنها بالاست را با تخصیص نیروی انسانی و منابع مورد نیاز پیش بینی کنند. 

مقامات منتخب در حوزه های شهری باید مدیران خود را جهت کشف گزینه های شهر هوشمند به طور سلطه جویانه ای تحت فشار قرار دهند تا این استراتژی های کم خطر منجر به اندوخته شدن میلیونها دلار در شهرهای سراسر جهان شوند. 

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد