شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ 2885 0 3

همایش شهر هوشمند، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهریور ماه امسال در برج میلاد برگزار خواهد شد.

همایش شهر هوشمند برگزار می‌شود

همایش شهر هوشمند، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهریور ماه امسال در برج میلاد برگزار خواهد شد. به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز در قالب نشستی دست‌اندرکاران همایش شهر هوشمند به ارائه توضیحاتی درباره آن پرداختند البته قرار بود در این نشست محمود خسروی - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت - نیز حضور داشته باشد که در نهایت به دلیل آنچه پیش آمدن جلسه فوری اعلام شد این اتفاق رخ نداد.
 
محمود زرگر - دبیر علمی همایش - در این نشست خبری اظهار کرد: امروزه جمعیت زیاد شهرها نوعی عدم رفاه، سردرگمی، آلودگی و افزایش هزینه‌ها را برای شهروندان به دنبال داشته است که تنها راه عبور از این فضا هوشمندسازی شهرهاست. این موضوع مختص یک دستگاه به شمار نمی‌رود و لازم است تمام دستگاه‌هایی که در دولت و خارج از دولت مشغول فعالیت هستند مشغول اجرای شهر هوشمند شوند. وی همچنین عنوان کرد:‌ در واقع این همایش بیشتر تریبونی است که از طریق آن اعلام شود در این حوزه چه فعالیت‌هایی صورت گرفته و چگونه می‌توان به نوعی به طرز واحد و همگرا رسید.
 
زرگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود متذکر شد:‌ به عنوان مثال اکنون شبکه فیبر نوری در کشور ما وجود ندارد اما از نظر متراژ ایران بالاترین میزان فیبر نوری را در منطقه دارد اما در حال حاضر به دلیل ناهمگرایی‌های موجود در موارد متعدد حتی سرمایه‌گذاری‌های مختلفی نیز به کشور تحمیل شده است.
 
خسرو سلجوقی - رییس کارگروه محتوای این همایش - نیز اظهار کرد: با توجه به سرعت رشد فناوری و تعداد گوشی‌های هوشمند لازم است دقت عمل لازم در این زمینه صورت بگیرد چرا که تا سال 1392 شاید در مجموع حدود دو میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود داشت اما این رقم اکنون به بالغ بر 20 میلیون رسیده و پیش‌بینی‌ها آن است که ظرف سال آینده به حدود 44 میلیون خواهد رسید.
 
وی همچنین متذکر شد: برنامه ششم توسعه نیز بر روی بهره‌وری تمرکز خاصی دارد. اکنون کشورهایی مانند مالزی بخش عمده‌ای از سرمایه خود را صرف این حوزه می‌کند اما به نظر می‌رسد که ما در ایران در این حیطه ضعیف عمل کرده‌ایم.
 
سهیل مظلوم - دبیر اجرایی این همایش -، آریانیان - معاون نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی زیرساخت - و محسن باقری چناری - مدیرعامل ایرانیان نت از دیگر دست‌اندرکاران این همایش بودند که در نشست مطبوعاتی آن به ارائه توضیحاتی پرداختند.
 
همایش شهر هوشمند، زیرساخت‌ و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در روزهای پانزدهم و شانزدهم شهریور ماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
تشخیص هوش افراد از روی چهره
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
تجليل از پروفسور برجسته رياضی در رشت
چگونه ریاضیات را آموزش دهیم؟