شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
يکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ 3191 0 2

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش این وزارتخانه در تربیت شهروندان آشنا با دولت الکترونیک، گفت: استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین برای کیفیت‌بخشی به یادگیری دانش‌آموزان مورد تأکید است.

فناوری‌های نوین برای کیفیت بخشی به یادگیری دانش آموزان مورد توجه است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش نقش آموزش و پرورش در فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: این همایش در راستای جهت‌گیری‌های کلان دولت در بحث توسعه دولت الکترونیک برگزار شد. وی افزود: وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهاد پیشگام در بحث توسعه فناوری ارتباطات در تمام دنیا شناخته می شود به همین دلیل موضوع تحقق دولت الکترونیک در آموزش و پرورش مورد توجه است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به دولت الکترونیک از دو جهت مدنظر است، نخست آنکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد در کنار سایر نهادها باید استلزامات تحقق دولت الکترونیک را فراهم کند و دوم نقش آموزش و پرورش در تربیت شهروندان و دانش‌آموزانی است که در آینده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تحقق دولت الکترونیک استفاده کنند.

زرافشان ادامه داد: آموزش‌وپرورش تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت ارتباطات امضا کرده و تعهداتی را پذیرفته است که برای تحقق این تعهدات و مسئولیت‌ها باید مورد حمایت قرار گیرد و وزارت ارتباطات باید ظرفیت‌های کشور را برای تحقق اهداف آموزش و پرورش در اختیار این نهاد قرار دهد.

وی افزود: امسال همایشی جهانی برای تعیین اهداف آموزش برای همه از سال 2015 تا 2030 برگزار شد که وزیر آموزش و پرورش نیز در این همایش حضور داشت و اهداف آموزش برای همه تبیین شد. اتفاق جدیدی که در این دوره رخ داد این بود که بعد از همایش آموزش برای همه وزرای آموزش و پرورش کشورهای مختلف در چین گردهم آمدند و به بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحت اهداف آموزش برای همه پرداختند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  عنوان کرد: دستیابی به اهداف آموزش برای همه موجب رشد و تعالی نظام آموزش وپرورش کشور می‌شود. طی چند هفته اخیر نیز همایشی با حضور وزرای آموزش و پرورش در کشور مالزی با هدف توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد که این موضوع هدف سوم آموزش برای همه است.

زرافشان گفت: هیئتی از دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در همایش مالزی حضور یافتند که 4 محور مورد بررسی قرار گرفت و یکی از آنها نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بود.

وی افزود: در همایش نقش آموزش و پرورش در توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات قصد داریم ابعاد فناوری‌های نوین در آموزش و پرورش را بررسی کرده و نگاهی به گذشته و آینده سیاست‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و تفاهم نامه میان این وزارتخانه با وزارت ارتباطات داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: همه این فعالیت‌ها در جهت تکالیفی است که سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش تعیین کرده است و بر استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های یاددهی و یادگیری تأکید شده است.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
شباهت تالاموس مغز و ترموستات