شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ 3191 0 2

نمایش شاد و موزیکال "مورچه و مورچه خور" ویژه کودکان با حضور هنرمندان گروه فلفل و به کارگردانی علی رضا جعفری مرام در ایام نوروز به روی صحنه رفته و با استقبال زیادی از سوی مخاطبین مواجه شده است.

کارگردان نمایش مورچه و مورچه خور:

کودک در این نمایش با استعداد های ذاتی خودش آشنا می شود

نمایش شاد و موزیکال "مورچه و مورچه خور" ویژه کودکان با حضور هنرمندان گروه فلفل و به کارگردانی علی رضا جعفری مرام در ایام نوروز در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته و با استقبال زیادی از سوی مخاطبین مواجه شده است.

  به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، علی رضا جعفری مرام که از کارگردانان با سابقه تئاتر خصوصا در حوزه کودک و نوجوان است در ارتباط با فعالیت گروه فلفل در ایام نوروز94 و اجرای این نمایش گفت:گروه نمایشی فلفل از سال 92 اجرای نمایش کودک در ایام تعطیلات نوروز را آغاز کرد و در این تجربه موفقیت های خوبی به دست آمد. هدف ما این بود که اوقات خوشی را برای تماشاگران گروه مخاطب خود فراهم سازیم که به این هدف دست یافتیم. از آنجا که ایام نوروز زمان مناسبی برای سفر می باشد معمولا گروه های کمتری در این ایام به اجرای برنامه های نمایشی در تهران می پردازند ،لذا گروه فلفل بر آن شده تا بتواند فضای خالی تئاتر کودک را در این ایام پر کند. بر آورد به عمل آمده نیز نشان می دهد متقاضی این برنامه بر خلاف تصور در این ایام به نسبت دیگر ایام سال استقبال بیشتری برا دیدن تئاتر از خود نشان می دهد.

جعفری مرام که درکارنامه هنری خود کارگردانی نمایش کودک (فلفل نبین چه ریزه ) در نوروز 93 را نیز دارد علت نگارش متن نمایش (مورچه – مورچه خور) را ارتقای سطح معلومات کودکان عنوان کرد و اظهار داشت:باز کردن دید کودکان نسبت به جهان پیرامون علت تالیف  این متن شد.در واقع در این نمایش سعی بر آن شده تا کودک با استعداد های ذاتی خودش آشنا شود. بر همین اساس چکیده محتوای نمایش (مورچه – مورچه خور ) بر پایه تفکراتی که ذکر کردم نگارش شده است و نمایشنامه تلاش می کند تا با مایه های طنز ، شعر و موسیقی های مطلوب محتوا را برای کودکان سنین 4 تا 12 سال به شکلی ملموس به تصویر در آورد. ایده  اولیه این نمایشنامه حدود 5 سال پیش رقم خورد و در همان مقطع آن را به نگارش دراوردم تا اینکه در شروع سال 94 با همت و همکاری گروه فلفل این کار به اجرای صحنه ای رسید.

جعفری مرام در پایان در ارتباط باچگونگی شکل گیری گروه نمایشی فلفل نیز گفت: گروه نمایشی فلفل از 14 سال پیش فعالیت خود را با نمایش (لولو خور خوره های کوچولو ) آغاز کرده و تاکنون 7 نمایش کودک را به روی صحنه برده است.

گفتنی است اجرای نمایش "مورچه- مورچه خور" با بازی احمد خیر آبادی ، محیا سالاری و  بیتا کریمخانی  که از 5 فروردین ماه به روی صحنه رفته تا 31 فروردین ماه هر روز  ساعت 17 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران  ادامه دارد و علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند با شماره   22803631 تماس بگیرند.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
شباهت تالاموس مغز و ترموستات