شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ 3660 0 1

مرحله اول سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد.مرحله دوم این مسابقات در نیمه دوم اردیبهشت ماه 1393 برگزار می شود.

سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند آغاز شد

این دوره از مسابقات با همکاری گروه مهندسی دریا و قطب علمی هیدرودینامیک و دینامیک، دینامیک متحرک های دریایی دانشگاه صنعتی شریف و انجمن مهندسی دریایی ایران و نهادهای دریایی کشور برپا شده است.
 
دکتر مجید عباسپور دبیر سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند در مراسم گشایش این مسابقات گفت که تقویت مهارت های فنی و مهندسی و خلاقیت دانشجویان و دانش آموزان به همراه تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه و آشنایی قشر جوان با صنایع دریایی از مهمترین اهداف برپایی این مسابقات است.
 
وی افزود : امروزه شناورهای هوشمند جایگاه ویژه ای در صنایع دریایی دارند زیرا از آنها می توان در نجات و بازرسی های دریایی استفاده کنیم .
عباسپور اظهار داشت: صنایع دریایی کشور در سه دهه اخیر رشد داشته اما این صنایع با کاستی هایی نیز روبه رو بوده است. به عنوان مثال سند اجرایی صنایع دریایی، صندوق توسعه صنایع دریایی و شورای عالی صنایع دریایی تاکنون شکل گرفته ولی حمایت های لازم از آنها صورت نگرفته است.
 
نخستین مرحله سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند 
دبیر کمیته فنی سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند گفت: مرحله نخست این دوره از مسابقات مربوط به نحوه طراحی شناورها است که تیم ها فرصت دارند تا پایان بهمن ماه 92 گزارش دقیقی در مورد نحوه تعیین ابعاد و مشخصات بدنه، محاسبات هیدرواستاتیکی، محاسبات هیدرودینامیکی و سازه ای شناور، طراحی سیستم پیش برنده و طراحی سیستم کنترل هوشمند ارائه کنند. بهنام صادق زاده افزود  مرحله دوم این دوره در نیمه دوم اردیبهشت ماه با دعوت از تیم های حایز شرایط برگزار می شود. 
 
چگونگی برگزاری مرحله دوم سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند 
صادق زاده گفت: روز قبل از مسابقه شناورها مورد بازرسی های فنی قرار گرفته و مطابقت شناورهای ساخته شده با مستندات طراحی ، ایمنی وسیله، آب بندی، صحت عملکرد سیستم توقف اضطراری و وزن آن مورد بررسی قرار می گیرد.  وی افزود: در روز مسابقه شناورها در یک مسیر 150 متری به صورت رفت و برگشت ضمن حمل سه کیلوگرم بار یک بار به صورت دستی و یک بار بصورت هوشمند تست سرعت را برگزار می کنند.  وی ادامه داد : همچنین در تست مانور ، شناورهای حول یک مسیر دایره ای شکل به قطر پنج متر ضمن حفظ فاصله 30 تا 40 سانتیمتری از موانع باید بتوانند بصورت دستی و هوشمند این مسیر را در حداقل زمان طی نمایند. 
 
امتیازات ویژه سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند 
دبیر کمیته فنی سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند گفت: کمیته فنی به منظور بالابردن سطح مسابقات و ایده پروری، امتیازهای وی‍ژه ای را برای شناورهای آتش فشان، شناورهای مبارزه با آلودگی نفتی، نشانه گیری و تیراندازی به هدف سطحی یا زیرسطحی ، غرق شدن و بازیابی مجدد شناور، انجام تخلیه و بارگیری توسط خود شناور و دیگر طرح های خلاقانه در نظر گرفته است. وی تاکید کرد: در مرحله دوم مسابقات، تیم های دانش آموزی تنها مکلف به انجام تست سرعت هستند و تست مسیر دایره ای برای آنها برگزار نمی شود. 
 
جوایز سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند 
به گفته صادق زاده در پایان بخش دانش آموزی به برندگان تیم اول 40 میلیون ریال، تیم دوم 30 میلیون ریال، تیم سوم 20 میلیون و تیم چهار 10 میلیون ریال پرداخت خواهد شد. همچنین در بخش دانشجویی به تیم اول صد میلیون ریال ، تیم دوم 80 میلیون ریال ، تیم سوم 60 میلیون ریال و تیمهای چهارم ، پنجم و ششم به ترتیب 40 ، 30 و 20 میلیون ریال پرداخت خواهد شد. به گفته وی در این دوره از مسابقات 22 تیم دانش آموزی و 33 تیم دانشجویی شرکت دارند و در مجموع 70 دانش آموز در قالب تیم های 3 تا 5 نفره و 180 دانشجو در قالب تیم های 3 تا 8 نفره در آن حضور دارند.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد