شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ 2996 0 1

سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند، مهر سال جاری از سوی دانشگاه صنعتی شریف و انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری ارگان‏ های دریایی کشور برگزار می‌‏شود.

برگزاری سومین دوره مسابقات شناورهای هوشمند توسط دانشگاه صنعتی شریف

مهندس سجاد حاجی زاده، دبیر کمیته اجرایی مسابقات گفت: این مسابقات از 29 مهر تا اول آبان 93 برگزار می‌شود. وی در مورد آمادگی تیم ها گفت: هم اکنون 35 تیم دانش جویی و 25 تیم دانش آموزی در مسابقات شرکت کرده‌اند و طی تماس‌های تلفنی با این تیم‌ها مشخص شد که حدود 60 درصد تیم‌ها شناور خود را ساخته و آماده هستند و 30 درصد در مرحله هوشمند سازی و ساخت می‌باشند.

وی درباره مکان برگزاری مسابقات اعلام کرد: توجه به هماهنگی‌های انجام شده این مسابقات به احتمال زیاد در دریاچه پارک ارم برگزار خواهد شد که با مذاکرات انجام شده ورودی پارک ارم و پارکینگ برای عموم در این سه روز آزاد می‌شود. مسابقات دوره‌های قبلی بنا به دلایلی در دریاچه آزادی برگزار می‌شد ولی یکی از ویژگی‌های این دوره، برگزاری آن در عموم است که مردم عزیزمان می توانند از نزدیک شاهد برگزاری سومین دوره مسابقات باشند و تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند.

حاجی زاده در خصوص اهدف برگزاری چنین مسابقاتی گفت: به طور کلی این مسابقات با هدف ایجاد خلاقیت و نوآوری دانشجویان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و تقویت ارتباط بین صنعت و مراکز علمی و فرهنگ‌سازی صنایع دریایی در میهن عزیزمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به داوری گزارش‌های طراحی، خاطرنشان کرد: در بخش دانشجویی، حدود 75 درصد تیم‌ها گزارش‌های طراحی که محاسبات هیدرواستاتیک و هیدرودینامیک شناور در آن می‌باشد را برای دبیرخانه ارسال کرده‌اند و این گزارش‌ها به‌ صورت محرمانه و بدون نام برای داوران ارسال شده است. هر گزارش را سه داور امتیاز می‌دهد و میانگین امتیاز این سه داور، امتیاز نهایی آنها را تشکیل می‌دهد.

وی در پایان به تیم‌های شرکت کننده و علاقه‌مندان مسابقات توصیه کرد با توجه به زمان اندک باقیمانده به برگزاری، تیم‌های شرکت کننده از طریق وب‌سایت مسابقات به نشانی http://asvc.merc.sharif.ir اخبار را دنبال کنند و سایر علاقه‌مندان نیز می‌توانند از همین طریق در مسابقات آتی ثبت نام کنند و نیز از نزدیک شاهد رقابت تیم‌ها در سومین دوره باشند.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
شباهت تالاموس مغز و ترموستات