شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ 5067 0 2

مدیر گروه ریاضی دفتر تالیف و برنامه‌ریزی کتاب درسی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش: مهم‌ترین رویکرد تغییر محتوای آموزشی کتاب ریاضی هفتم، توجه به استدلال، اثبات و درک مفاهیم در حل مسئله و محیط زندگی دانش‌آموزان است.

مدیر گروه ریاضی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش

رویکرد جدید کتاب ریاضی پایه هفتم استدلال و اثبات است‌

مدیر گروه ریاضی دفتر تالیف و برنامه‌ریزی کتاب درسی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین رویکرد تغییر محتوای آموزشی کتاب ریاضی هفتم، توجه به استدلال، اثبات و درک مفاهیم در حل مسئله و محیط زندگی دانش‌آموزان است.
 
وحید عالمیان در همایش دبیران ریاضی دوره متوسطه اول استان فارس، افزود: در تغییر محتوای کتاب آموزشی ریاضی هفتم سعی شده است در پایان هر فصل کتاب به مفاهیم، مهارت و کاربرد توجه ویژه شود. وی خاطرنشان کرد: ارتباط بیرونی، درونی، راهبرد حل مسئله و الگویابی از دیگر شاخصه‌های تغییر کتاب ریاضی هفتم دبیرستان است.
 
مدیرگروه ریاضی دفتر تالیف و برنامه‌ریزی کتاب درسی سازمان پژوهش آموزش و پرورش تصریح کرد: تفکر نقادی و تحلیلی، رشد مهارت‌های فکری، بصری و نگاه ویژه دانش‌آموزان در فرآِیند آموزشی نیز در این تغییرات بنیادین قرار گرفته است. عالمیان بیان کرد: روند آموزشی ریاضی بر مبنای عناوین تصویری، موضوعی، خواندن و درک مفاهیم طراحی و تبیین شده است.
 
وی اضافه کرد: در پایه ششم ابتدایی دانش‌آموزان از طریق مشاهده، توانایی و قدرت تحلیل خود را افزایش می‌دادند اما با تغییر روش در پایه هفتم ریاضی واژه‌گذاری‌ها در فرآِیند اثبات و درک مسئله برای دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این مسئول گفت: در سند برنامه درسی ملی، سبک زندگی در حوزه مهارت‌های زندگی ایرانی اسلامی به دانش‌آموازن ارائه می‌شود.
 
رئیس گروه آموزش اول متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه هیچ تحولی در فضای آموزشی اتفاق نمی‌افتد مگر معلم متحول شده باشد گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معلم است. مجید بذرافکن افزود: معلمان سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستند، چرا که از نظر صلاحیت‌های درسی و مسائل عاطفی وروانی در برورد با دانش‌آموزان از مهارت‌های بالایی برخوردار هستند.
 
رئیس گروه آموزش متوسطه اول اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: برای ارتقای توان علمی، پژوهشی و تحقیقاتی معلمان و دبیران به ویژه در آموزش متوسطه اول برپایی نشست‌های علمی با حضور صاحب‌نظران ضروری است. وی خاطرنشان کرد: در راستای تبیین روش‌های آموزشی و پاسخ به سوالات دبیران ریاضی، همایش یک‌روزه دبیران ریاضی دوره اول متوسطه با حضور سرگروه‌های آموزش ریاضی سراسر استان فارس برگزار شد.
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد