شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ 8760 1 20

اینجانب هم در آن کلاس، هندسه تدریس می کردم و این مسئله را برای سنجش استعداد دانش آموزان مطرح کردم. تنها راه حلی که ارائه شد همین راه حل است که خانم میرزاخانی با ظرافت خاص و با شیوه ای شاعرانه آن را حل کردند.

معرفی کتاب: مسائلی در هندسه‌ی مسطحه

مشخصات کتاب:
نام کتاب: مسائلی در هندسه‌ی مسطحه
ازمجموعه کتابهای : منابع آموزشی برای مرحله اول المپیادهای علمی ریاضی
تألیف : جعفر نیوشا
چاپ اول - ۱۳۹۰
قیمت پشت جلد ۶۰۰۰۰ ریال
تعداد صفحات : ۱۲۸
شابک سیزده رقمی: ۹۷۸-۹۶۴-۳۱۸-۶۵۲-۴
قطع کتاب : وزیری
وزن کتاب : ۱۹۷   گرم
نوع جلد : نرم

 
فهرست مطالب
درباره‌ی ناب
سخن ناشر
پیش‌گفتار مؤلف
خلاصه‌ی مطالب درسی

 
بخش اول: مسئله‌ها
فصل ۱. مسائل مقدماتی
فصل ۲. مسائل محاسبه‌ای
فصل ۳. مسائل مرتبط با مکان هندسی
فصل ۴. مسائل ترسیمی
فصل ۵. مسائل گوناگون

 
بخش دوم: حل مسئله‌ها
فصل ۱. مسائل مقدماتی
فصل ۲. مسائل محاسبه‌ای
فصل ۳. مسائل مرتبط با مکان هندسی
فصل ۴. مسائل ترسیمی
فصل ۵. مسائل گوناگون
 
 
قسمتی از کتاب مسادلی در هندسه مسطحه
 
یادی از یک دانش آموز ممتاز:
متن زیر نوشته استاد جعفر نیوشا، نگارنده این کتاب است که در وصف دکتر مریم میرزاخانی در پایین یکی از مسائل کتاب آورده است:
"یادی از یک دانش آموز ممتاز و با استعداد سابق و استاد بزرگ و جوان امروزی، خانم دکتر مریم میرزاخانی. در سال 1372 خانم مریم میرزاخانی در کلاس دوم دبیرستان فرزانگان تهران تحصیل می کردند. اینجانب هم در آن کلاس، هندسه تدریس می کردم و این مسئله را برای سنجش استعداد دانش آموزان مطرح کردم. تنها راه حلی که ارائه شد همین راه حل است که خانم میرزاخانی با ظرافت خاص و با شیوه ای شاعرانه آن را حل کردند. من آرزوی موفقیت بیشتر برایشان دارم."
 
سخن ناشر
از رویداد‌های نوید‌بخش سال‌های اخیر، توجه وزارت آموزش و پرورش و استقبال دانش‌آموزان ممتاز دوره‌ی دبیرستان از المپیاد‌های علمی است. بسیاری از دانش‌آموزان مستعد برای عضویت در تیم‌های ملی المپیاد و حضور در مسابقه‌های علمی در سطح جهان تلاش می‌کنند. بی‌شک موفقیت در این عرصه مستلزم پشتکار، وسعت و عمق معلومات، مهارت در حل مسئله، خلاقیت و نوآوری است. اما از سوی دیگر وجود منابع آموزشی سودمند و قابل اعتماد نیز برای کسب موفقیت‌ها ضروری و حتمی است. 

مجموعه‌ی منابع آموزشی برای مرحله‌ی اول المپیاد‌های علمی شامل بیش از 40 عنوان کتاب درسی و کتاب تمرین و مسائل است که براساس برنامه‌های درسی المپیاد‌های داخلی کشور در رشته‌های ریاضی، کامپیوتر، فیزیک، نجوم، شیمی، زیست شناسی و ادبیات فارسی طراحی شده است. این مجموعه را جمعی از مؤلفان با تجربه که در تدریس کلاس‌های المپیاد سابقه‌ی ممتد دارند و استادانی که تجربه‌ی سرپرستی تیم‌های المپیاد جهانی را بر عهده داشته‌اند تألیف و ویرایش کرده‌اند. 

در طراحی و تألیف کتاب‌ها تلاش شده است تا آنجا که ممکن است تمام سرفصل‌های برنامه‌ی درسی المپیاد پوشش داده شود. بنابراین، این مجموعه می‌تواند به‌عنوان یک منبع درسی قابل اعتماد در کلیه‌ی مدارس کشور که دانش‌آموزان را برای رقابت در مسابقه‌های علمی کشور آماده می‌کنند مورد استفاده قرار گیرد. از طرف دیگر روش نگارش کتاب‌ها و وجود مثال‌های حل شده‌ی فراوان این امکان را نیز فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان علاقه‌مند در اقصی‌ نقاط کشور بتوانند، حتی بدون نیاز به معلم، با مطالعه‌ی آنها خود را برای رقابت در المپیاد‌های علمی آماده کنند. 
برای پشتیبانی علمی از کتاب‌های این مجموعه و تعامل با دانش‌آموزان و مدرسان، وبگاه مخصوصی پیش‌بینی شده است که به‌زودی راه‌اندازی می شود.
 
درباره‌ی ناب
ناب بخشی است در مؤسسه فرهنگی فاطمی که وظیفه‌ی تأمین منابع آموزشی مفید برای نخبگان جوان و استعداد‌های برتر کشور را بر عهده دارد. رشد خلاقیت، افزایش توان رقابت، و ارتقای علمی دانش‌پژوهان علاقه‌مند به مسابقه‌های علمی، به‌ویژه المپیاد‌های علمی داخلی و بین‌المللی، مورد توجه این بخش است. کتاب‌ها و منابع آموزشی ناب در همین چارچوب با همکاری کارشناسان و صاحب‌نظران باتجربه با شیوه‌ی نوآورانه، و دقت بالای علمی تألیف و منتشر می‌شود. 

کتاب‌های ناب علاوه بر آنکه برای دانش‌آموزان مشتاق به حضور در مسابقه‌ها و المپیاد‌های علمی مفید است، برای کلیه‌ی دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به فراگیری عمیق مطالب علمی در سطحی فراتر از برنامه‌های عادی مدارس هستند نیز سودمند خواهد بود. دانشجویان و دبیران محترم نیز می‌توانند از «کتاب‌های ناب» به‌عنوان مرجعی قابل اعتماد استفاده کنند. 

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 
  1. mahmoodsultany جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ --- ۳:۰۹:۰۸

    کتاب مذکوره زا خریداری داشتیم

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

پالیندروم چیست؟
قواعد بخش پذیری بر اعداد  1 تا 20
طنز ریاضی: اثبات 5=2+2
طنز ریاضی: لطیفه های ریاضی!
زندگینامه ریاضیدانان: رویا بهشتی زواره
طنز ریاضی: اثبات 2=1
مغز و ساختار مخ
قضایای ناتمامیت گودل
زندگینامه بزرگان ریاضی: گوتفرید لایب نیتس