شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ 3421 0 2

اختتامیه یازدهمین جشنواره کشوری روش های فعال تدریس مبتنی بر فناوری درس ریاضی ۳ رشته علوم تجربی با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در دهکده ورزشی چهارباغ برگزار شد.

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در کرج؛

اختتامیه جشنواره کشوری روش های تدریس ریاضی برگزار شد

اختتامیه یازدهمین جشنواره کشوری روش های فعال تدریس مبتنی بر فناوری درس ریاضی ۳ رشته علوم تجربی با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در دهکده ورزشی چهارباغ برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در این اختتامیه گفت: آموزش و پرورش به لحاظ کمی و کیفی تاثیر گذارترین دستگاه اجرایی و وزارت در نظام جمهوری اسلامی ایران است و زیر ساخت های فکری برای انسان سازی در عرصه اقتصاد دانش بنیان را بر عهده دارد. اگر کمی به آموزش و پرورش نگاه شود تنها نماینده نظام در دورترین روستاها و اگر کیفی به این دستگاه توجه شود، مهمترین منابع توسعه و پیشرفت “منابع انسانی” است که با دستان با کفایت معلم تربیت شده و معلم تاثیرگذار ترین است.
خسرو ساکی افزود: بسیار خرسندم که در شرایط کنونی آموزش و پرورش مدیران ارشد این دستگاه در راستای سیاست های وزیر اندیشمند و با تجربه به دنبال برنامه ها و فعالیت های کیفیت بخشی هستند، جشنواره های این چنینی اهرمی برای ارتقا کیفیت نظام آموزشی هستند و تدریس به متن تبدیل شده و برترین ها را به عنوان نمونه به جامعه معرفی می کنیم.
 
وی اظهار داشت: به عنوان معلمی که سی امین سال خدمتم را می گذرانم سیاستهای وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر مطالعه عمق مسائل آموزش و پرورش ایران و جهان است، دکتر فانی عصاره ۷۰۰ مسئله را در ۵ بخش اعلام کرده اند که در راس آن یک سیاست کلان و استراتژی تحت عنوان ارتقا کیفی آموزش و پرورش ایران وجود دارد.
 
ساکی تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی،  ارتقا مدیریت آموزشگاهی، تمرکز زدایی و دوری از تمرکز محوری، بودجه ریزی عملیاتی، توسعه مشارکت سیاست های ۵ گانه آموزش و پرورش است و لازم است بدانیم با اتکا به آموزش و پرورش نمی توان این دستگاه را اداره کرد و مشارکت هموطنان را می طلبد. اگر این ۵ سیاست را خوب فهم کرده و اجرایی کنیم وزارت آموزش و پرورش متحول خواهد شد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز خاطر نشان داشت: معاونت وزارت آموزش و پرورش مهندس زرافشان این  ۵ سیاست را به خوبی اجرایی کرده است که از جمله اقدامات این معاونت برای ارتقا کیفی آموزش و پرورش برنامه تعالی مدیریت مدرسه است که آموزشگاه ها از شیوه سنتی به روش های کارآمد اداره می شود.
 
خسرو ساکی در خاتمه گفت: برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس و حضور افسران عرصه علم در این جشنواره و استمرار آن باعث ارتقا کیفیت در تدریس خواهد شد. تشویق کمیته های راهبری گروه و مبادله تفاهم نامه با استان ها باعث جهت دادن برنامه ها در سطح استان ها خواهد شد. زمانیکه شاخص ها برای معلم مشخص شود حرکت پر شتابی خواهد بود، همچنین اهتمام در توسعه متوازن شاخه های تحصیلی در این برهه توسط وزارت آموزش و پرورش با قاطعیت درحال پیگیری است.
 
شایان ذکر است یازدهمین جشنواره کشوری فعال تدریس مبتنی بر فناوری درس ریاضی ۳ در استان البرز از ۲۳ مرداد ما آغاز شده و تا ۲۶ مرداد در کرج، کردان، چهار باغ دهکده ورزشی ادامه داشت.۳۲ معلم از سراسر کشور در جشنواره ریاضی استان البرز شرکت کردند که از این تعداد ۲۴ نفر خانم و ۸ نفر آقا هستند و در ادامه نفرات برتر اعلام شدند و خانم رزا زاهدی مقدم از استان البرز نفر سوم این جشنواره شد.
 
از جمله برنامه هایی که در حاشیه یازدهمین جشنواره کشوری فعال تدریس مبتنی بر فناوری درس ریاضی ۳ در استان البرز دنبال شد همایش مسئولین روسای ادارات دوره دوم متوسطه سراسر کشور با حضور ۳۲ نفر در استان البرز و همایش کشوری مسئولین دبیرخانه های دروس دوره دوم متوسطه با حضور ۱۸ نفر بود.

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

معادله
با تقویت «EQ» به اهداف خود دست یابید
ساخت الگویی دیگر از مغز انسان
توانایی یادگیری ریاضیات از نوزادی آغاز می شود
تشخیص هوش افراد از روی چهره
مدیرعامل OpenAI: کمی از چت جی‌پی‌تی می‌ترسیم!
رتبه‌های ممتاز کنکور در اختیار دختران
اعطا جایزه ویژه انجمن ریاضی ایران به محققان دانشگاه صنعتی اصفهان
ویژگی ۵ دانشگاه برتر آمریکا/ از جوایز نوبل تا سودهای کلان فناوری