شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ 5291 0 1

مغز پیچیده‎ترین ساختار بیولوژیک بر روی زمین است. شبکه‎های پیچیده مغز می‎تواند به صورت پویا برای هر نوع انجام وظیفه‎ای تشخیص داده شود.

یک رویکرد محاسباتی جدید برای درک عملکرد مغز

ریاضیات چگونگی کارکرد مغز را توضیح می ‎دهد

مغز به عنوان پیچیده‎ترین ساختار بیولوژیک بر روی زمین شناخته می‎شود. مهندسان الکترونیک و دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه مریلند با همکاری با یک دیگر مشغول کار روی شناسایی توانایی مغز در سازگاری شبکه‎های عصبی خود با شرایط جدید هستند. این مهندسان الکترونیک و دانشمندان علوم اعصاب دانشکده جیمز کلارک دانشگاه مریلند از یک تکنیک جدید پردازش امواج برای ردگیری نحوه برقراری ارتباط نورون‎ها از طریق واکنش به صداهای «مهم» بین قشر جلویی مغز و قشر شنوایی استفاده می‎کنند. این شبکه‎های عصبی به شنوایی و تصمیم گیری کمک می‎کنند و برای صداهای بی اهمیت و سر و صدای پس زمینه فعال نمی‎شوند.
 
برای شناسایی و درک این شبکه‎ها، محققان الگوريتم‎های پیشرفته ‎ی را برای مرتب سازی بر اساس مقادیر زیادی از اطلاعات پیچیده توسعه دادند. ابزارهای آنها، که به صورت رایگان در اختیار همه قرار داده شده است، برای کار با مجموعه‎های بزرگی از انواع داده سودمند است.
 
توانایی مغز برای اتصال عملکرد آن در تعاملات سریع و پویا، سرآغازی بر پیچیدگی‎های آن است. همین پردازش امواج داخلی است که به ما کمک می‎کند تا وظایف خود را انجام داده و به جهان اطرافمان توجه کنیم.
 
این نتایج نشان می‎دهد که شبکه‎های پیچیده مغز می‎تواند به صورت پویا برای هر نوع انجام وظیفه‎ای تشخیص داده شود. محققان همچنین به این نتیجه رسیده‎اند که ارتباط بین نورون‎ها در قشر شنوایی مغز می‎تواند حتی بدون هیچ محرک آشکار خارجی تغییر کند. بهتاش بابادی که سرپرستی این تحقيقات را برعهده دارد می‎گوید: «ما امیدواریم با درک چگونگی رفتار این شبکه‎ها تحت عملکرد عادی بتوانيم به نحوه ارتباط اختلالات شنوایی با تغییرات این شبکه‎ها نیز پی ببریم»
 
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد