شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ 3069 0 2

پدر علم تحلیل پوششی داده‌ها: رشته‌های علوم انسانی نیازمند پایه ریاضی است و از جمله عوامل عدم موفقیت این رشته‌ها بی‌توجهی به درس ریاضی است.

پدر علم تحلیل پوششی داده‌ها:

رشته‌ علوم انسانی نیازمند پایه ریاضی است

پدر علم تحلیل پوششی داده‌ها (DEA1) گفت: رشته‌های علوم انسانی نیازمند پایه ریاضی است و از جمله عوامل عدم موفقیت این رشته‌ها بی‌توجهی به درس ریاضی است. به گزارش خبرنگار مهر، غلام‌رضا جهانشاهلو صبح چهارشنبه در هشتمین کنفرانس ملی تحلیل پوشش داده‌ها تصریح کرد: توجه به درس‌های پایه از جمله ریاضی از ضرورت‌های آبادانی این کشور است و با این وجود رشته ریاضی عملاً در حال تعطیلی است.
 
وی با تأکید به ریزش قابل‌توجه دبیران ریاضی اضافه کرد: نباید اجازه داده وضعیت این رشته‌ها به شکلی درآید که از دست برود و از امتیازات آن استفاده نشود. عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت معلم متذکر شد: در رشته‌های مختلف ما نیازمند ریاضیات هستیم و از جمله در علوم انسانی لازم است به مقوله ریاضی توجه شود.
 
جهانشاهلو با تأکید به تنزل درس ریاضیات در مدارس موضوع تست زنی را خیانتی در حق دانش آموزان توصیف کرد و گفت: به جای ترغیب به تست زنی مدارس باید دانش آموزان متفکر تربیت کنند. وی افزود: این ضرورت در حالی است که کتب ریاضی در مدارس اغلب سرشار از غلط‌های متعدد علمی است و به عنوان مثال هندسه که منطق ریاضی محسوب می‌شود حذف می‌شود.
 
پدر علم تحلیل پوشش داده‌ها متذکر شد: اینکه درسی به دلیل ناتوانی یک معلم حذف شد ظلم در حق دانش آموزان است و لازم است مدارس به درس ریاضی توجه بیشتری داشته باشند.
 
به گفته جهانشاهلو ریاضی را باید کسی تدریس کند که خود به ادراک این درس برسد و فردی که عاشق معلمی نیست در واقع دستمزد درستی نیز کسب نمی‌کند. وی به ضرورت تقویت روحیه خلاقانه و احترام به آموزه‌های استاد در بین دانشجویان تأکید کرد و افزود: لازم است دانشگاه‌ها نیز به درست ریاضی به دلیل کاربرد گسترده آن توجه نشان دهند.
 
1. Data Envelopment Analysis

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
شباهت تالاموس مغز و ترموستات