شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ 3528 0 2

خبرگزاری آریا-معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران ازتوسعه و افزایش تعداد پژوهش سراهای خبرداد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران:

پژوهش سراها بهترین مکان برای پرورش خلاقیت علمی پژوهشی دانش آموزان است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران ازتوسعه و افزایش تعداد پژوهش سراهای خبرداد. به گزارش خبرنگارآریادفترما زندران درساری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران ازتوسعه و افزایش تعداد پژوهش سراهای خبرداد.و گفت: امسال 10 پژوهش سرا در استان راه اندازی خواهد شد.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: تلاش و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های پژوهش سرا درجهت افزایش بار علمی محتویات کتب درسی با هدف ارتقای سطح کیفی دانش آموزان در کنار فعالیت های مدرسه و بصورت پیوسته در پژوهش سراها صورت می گیرد.          
  
اسفندیار نظری ادامه داد:درپژوهش سراها دانش آموزان با ساخت وسایل گوناگون و فعالیت دریک زمینه علمی در کنار یادگیری مفاهیم بنیادین دانش، مهارت های فنی وعملی خود را نیز ارتقا می دهند، در حالی که در مدرسه ها برنامه خاصی برای به کارگیری و شکوفایی توانایی های عملی در این زمینه کمتر میسر می شود.
 
اسفندیار نظری به فعالیت 22 پژوهش سرا در مازندران اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته این مجموعه در تمامی 32 شهرستان و مناطق آموزش و پرورش استان راه اندازی خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه مازندران در بخش نانو رتبه هفتم کشور را دارد، اعلام کرد: پژوهش سراها بهترین مکان برای پرورش خلاقیت علمی پژوهشی دانش آموزان به شمار می رود. 

به گفته نظری بر اساس آمار اداره کل آموزش و پرورش مازندران هم اکنون 45 درصد دانش آموزان دوره متوسطه استان به ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش هدایت می شوند.
        
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران از فرسودگی 54 هنرستان استان خبر داد و گفت : پیشنهاد می شود در برنامه آتی برای ساخت هنرستان های جدید ، تیپ سازی مد نظر قرار گیرد. 

467هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مازندران مشغول تحصیل هستند. هم اکنون 237 هنرستان در 32 رشته فنی و حرفه ای و 99 رشته کار و دانش در مازندران فعالیت دارد و 32 هزار هنرجو در آنها مشغول تحصیل و حرفه آموزی هستند .
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: کیفیت بخشی در هدایت تحصیلی با برگزاری دوره های آموزشی ، ساماندهی توسعه و تنوع بخشی رشته های فنی و حرفه ای و ساماندهی فضا و تجهیزات کارگاهی از برنامه های آینده آموزش و پرورش مازندران است.
کلمات کلیدی
سایر اخبار و تازه های پیشنهادی آی هوش:

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
معادله
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ورزش توانایی کودکان را در حل مسائل ریاضی افزایش می‌دهد