شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ 3646 0 5

شما هم می توانید در بزرگترین خاموشی جهان اثر گذار باشید

در بزرگترین خاموشی جهان اثر گذار باشید!

ساعت زمین

دكتر علی محمد شاعری : برای چهارمین سال پیاپی شهرداری تهران با پیوستن به طرح"ساعت زمین" با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی و جلوگیری از گرمایش زمین، همزمان با سراسر دنیا المانهای مهم شهر‌ی تهران نظیر برج میلاد و برج آزادی را در روز ساعت زمین خاموش می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران دكتر علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهردار‌ی تهران خاطر نشان كرد برای چهارمین سال پیاپی شهرداری تهران با پیوستن به طرح "ساعت زمین" با هدف صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی و جلوگیری از گرمایش زمین، همزمان با سراسر دنیا المانهای مهم شهر‌ی تهران نظیر برج میلاد و برج آزادی را در روز ساعت زمین خاموش می‌نماید.
 
وی در ادامه گفت: طرح ساعت زمین - Earth Hour- از سال 2007 میلادی برای اولین بار در كشور استرالیا و توسط صندوق جهانی حیات وحش (World Wildlife Fund) اجرا گردید و در ادامه با توجه به استقبال كم نظیر مردم سراسر جهان در سال بعد به صورت یك طرح جهانی مطرح شد.
 
شاعری در ادامه اظهار كرد: طی این طرح، مسئولین، چراغ  نقاط شاخص شهری و مردم، چراغ خانه‌ های خود را به نشانه صرفه ­جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی به مدت یك ساعت (20:30 الی 21:30) خاموش می­كنند.
 
وی تاكید كرد سالانه بیش از 150 کشور و  بیش از 7000 شهر در این مراسم شرکت می نمایند. رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار خاطر نشان كرد: تهران در سال 2011 پس از ثبت نام اینترنتی در سایت www.earthhour.org و ارسال موافقت كتبی شهرداری تهران مبنی بر حضور در مراسم ساعت زمین 2011، به صورت رسمی به لیست شركت‌كنندگان رسمی این مراسم پیوست و در ادامه در سال 92 با هماهنگی با كلانشهرهای ایران، چهار كلانشهر تهران، اصفهان، رشت و ارومیه نیز در مراسم ساعت زمین 2013 شركت نمودند. در این راستا برج میلاد به دلیل شکل ظاهری متفاوت و ارتفاع بلند سازه­ی آن كه تقریباً از همه جای تهران نمایان است و یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید برای بار سوم جهت شركت در این مراسم همکاری نمود.
 
وی ادامه داد: این مراسم در سال 2014 مصادف با شنبه نهم فروردین ماه 1393 مدت یك ساعت (20:30 الی 21:30) برگزار خواهد شد و تاکنون تهران (برج میلاد و آزادی) و كلانشهرهای کرمان، رشت، مشهد، اهواز، ارومیه جهت حضور در مراسم این دوره اعلام آمادگی نموده اند.
 
شاعری در پایان گفت: امید است با اطلاع رسانی گسترده و تبلیغات محیطی كه انجام می شود هموطنان عزیز در این برنامه در جهت صرفه جویی درمصرف انرژی مشاركت نمایند و چراغهای اضافی را به مدت یك ساعت همزمان با سراسر دنیا در تاریخ 9 فروردین ماه سال 93 خاموش نمایند.
 
اطلاعات بیشتر درباره ساعت زمین:
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
معادله
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
تشخیص هوش افراد از روی چهره
خانه ریاضیات انزلی نشان شایستگی طرح ترویج ریاضیات کشور را دریافت کرد
ریاضی کتاب‌خوان‌ها بهتر است
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد
تجليل از پروفسور برجسته رياضی در رشت
چگونه ریاضیات را آموزش دهیم؟