شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ 5457 0 2

روانشناس اگر نقش نجات غریقی را بازی كند كه در كنار رودخانه ای نشسته و منتظر غریقی است كه از مسیر رودخانه عبور كند و روانشناس برای نجات او به رودخانه بپرد و سپس با تنفس مصنوعی او را به زندگی عادی برگرداند، می تواند از شغل خود احساس رضامندی كند، ولی هرگز نباید خود را متخصصی ژرف اندیش قلمداد كند كه حتی به این فكر نیفتاده كه این افراد چرا به رودخانه می افتند!

معرفی کتاب: الفبای بهداشت روان كودك

نويسنده :دكتر نهضت فرنودی
ناشر: آشيانه کتاب
تاريخ انتشار:1382
قيمت: 1300 تومان
 
«۲۸ سال است كه به عنوان روانشناس و روان درمانگر در اتاقی دربسته، به انسانهائی گوش می دهم كه از مشكلی در زندگی به تنگ آمده اند و گرفتار اضطراب، افسردگی، وسواس، روابط معیوب و دشواریهای ارتباطی در زندگی شغلی و خانوادگی اند. به قول استادی از دانشگاه شیكاگو، روانشناس اگر نقش نجات غریقی را بازی كند كه در كنار رودخانه ای نشسته و منتظر غریقی است كه از مسیر رودخانه عبور كند و روانشناس برای نجات او به رودخانه بپرد و سپس با تنفس مصنوعی او را به زندگی عادی برگرداند، می تواند از شغل خود احساس رضامندی كند، ولی هرگز نباید خود را متخصصی ژرف اندیش قلمداد كند كه حتی به این فكر نیفتاده كه این افراد چرا به رودخانه می افتند! فقط روانشناسی كه به علت و خاستگاه روان نژندیهای بشری می اندیشد و جلوتر از یك قدمی حرفه ای خود را می بیند، به این فكر خواهد افتاد كه مسیر رودخانه را دنبال كند و ببیند كه آیا پلی شكسته، حاشیه ای لغزنده شده و یا گروهی شریر این قربانیان را به میان آب می افكنند؟ و سپس به فكر چاره ای در آن زمینه می افتد...»
 
این مطالب قسمتی از پیشگفتار نویسنده كتاب است. مباحث و راهنماییهای عملی این كتاب كه از روی ۶ نواركاست اصلی پیاده شده است، حاصل تجربیات نویسنده و همچنین تئوریهای مشهور روانشناسان دنیا می باشد و شخصیت پیچیده كودكان و نوجوانان را مورد تجزیه تحلیل قرار داده است.
منبع
روان یار

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

پالیندروم چیست؟
قواعد بخش پذیری بر اعداد  1 تا 20
طنز ریاضی: اثبات 5=2+2
طنز ریاضی: لطیفه های ریاضی!
زندگینامه ریاضیدانان: رویا بهشتی زواره
طنز ریاضی: اثبات 2=1
مغز و ساختار مخ
قضایای ناتمامیت گودل
پس‌ خبا؛ فن بهسازی حافظه