شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
يکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ 2876 0 1

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: درباره مدارس تیزهوشان به طور طبیعی این دغدغه وجود دارد که ما با گسترش مدارس تیزهوشان مدارس عادی دولتی را دچار افت کردیم،

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش

گسترش مدارس تیزهوشان موجب افت مدارس عادی شد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: درباره مدارس تیزهوشان به طور طبیعی این دغدغه وجود دارد که ما با گسترش مدارس تیزهوشان مدارس عادی دولتی را دچار افت کردیم، زیرا مدارس از تنوع استعدادها خالی شدند و از سوی دیگر این جداسازی به نفع دانش آموزان فارغ التحصیل از مدارس تیزهوشان هم نیست زیرا باعث می شود خودشان را تافته جدابافته بدانند و توانایی تعامل و سازگاری آنها با جامعه کاهش یابد.
 
به گزارش ایسنا، علی زرافشان درباره چالش‌های تنوع مدارس اظهار کرد: به نظر می‌رسد تقسیم بندی مدارس به دولتی و غیردولتی نتواند ما را در نتیجه گیری درست کمک کند، باید ابتدا چند اصل را درنظر بگیریم و میان نوع مدرسه و روش مدرسه‌داری تفاوت قائل شویم. وی افزود: در سند تحول بنیادین اصل اول را بر عدالت تربیتی گذاشته شده و اصل دوم پرهیز از جداسازی و تفکیک است  که باید به حداقل برسد. رویکرد فعلی ما در آموزش و پرورش به جای جداسازی، فراگیری است زیرا افراد قرار است در جامعه با استعدادهای متفاوت در کنار همدیگر زندگی کنند و این را باید از مدرسه فرا بگیرند، پس تفکیک و جداسازی دانش‌آموزان روش درستی نیست و نباید اتفاق بیافتد. 
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تقسیم بندی‌های 18 گانه مدارس گفت: تفکیک‌هایی که درباره مدارس عنوان می‌شود لزوما صحیح نیست زیرا برخی روش‌ها در نوع مدرسه‌داری و روش دسترسی به مدارس متفاوت هستند و این ارتباطی با تنوع مدرسه ندارد. به عنوان مثال مدارس روستامرکزی و بزرگسالان، آموزش از راه دور و عشایری را هم تفکیک می‌کنند در حالی که در روش دسترسی متفاوت اند و اینها در راستای تحقق عدالت آموزشی ایجاد شده‌اند و اجتناب ناپذیر هستند.
 
زرافشان با بیان اینکه  یکی از روش‌های تربیت استعدادها در خارج مدرسه، غنی‌سازی برنامه‌هاست گفت: ایجاد مراکزی در خارج مدرسه و شرکت در مسابقات و جشنواره‌ها از راهکارهای پرورش استعدادها در خارج مدرسه است و می‌تواند جایگزین تفکیک مدارس شود. 
 
وی ادامه داد: درباره مدارس تیزهوشان به طور طبیعی این دغدغه وجود دارد که ما با گسترش مدارس تیزهوشان مدارس عادی دولتی را دچار افت کردیم زیرا مدارس از تنوع استعدادها خالی شدند و از سوی دیگر این جداسازی به نفع دانش آموزان فارغ التحصیل از مدارس تیزهوشان هم نیست زیرا باعث می شود خودشان را تافته جدابافته بدانند  و توانایی تعامل و سازگاری آنها با جامعه  کاهش یابد.
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
«اصطلاحنامه ریاضیات» منتشر شد
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی و دانش آموزی دومینو برگزار شد
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
شباهت تالاموس مغز و ترموستات