شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ 4386 0 1

پژوهشگران اتریشی درمان طبیعی کشف کرده اند که می تواند در آینده نقش مهمی در درمان زوال عقل داشته باشد. دانشمندان دانشگاه گراتز اتریش با همکاری محققان دانشگاه آزاد برلین می گویند ماده "اسپرمیدین" تجزیه ضایعات سلولی را تحریک می کند.  

کشف درمان طبیعی برای زوال عقل

پژوهشگران اتریشی درمان طبیعی کشف کرده اند که می تواند در آینده نقش مهمی در درمان زوال عقل داشته باشد. دانشمندان دانشگاه گراتز اتریش با همکاری محققان دانشگاه آزاد برلین می گویند ماده "اسپرمیدین" تجزیه ضایعات سلولی را تحریک می کند.
 
مثلا این یافته می تواند به حل مشکلات کاهش حافظ که مهمترین مساله برای افراد مبتلا به زوال عقل است کمک کننده باشد. فرانک مادئو از موسسه علوم زیستی مولکولی در دانشگاه گراتز می گوید اسپرمیدین در تمامی سلول های بدن یافت می شود اما با افزایش سن غلظت آن در بدن کاهش می یابد. این ترکیب به تجزیه پروتئین های معیوب و دیگر ترکیبات سلولی آسیب دیده کمک می کند.
 
محققان به عنوان بخشی از مطالعه خود آزمایش هایی را بر روی مگس میوه انجام دادند و دریافتند مگس های سالخورده ای که اسپرمیدین بالاتری داشتند توانایی های حافظه ای بسیار بهتری از خود نشان دادند.
 
این مگس های مسن تر وقتی که در معرض محرک های خاص قرار می گرفتند، با همان موفقیت مگس های جوان تر واکنش نشان می دادند. این در حالی است که کمبود اسپرمیدین در مگس میوه عملکرد آنها را به شدت کاهش می دهد.
 
محققان با انجام این آزمایش بر روی موش ها که فرایندهای حافظه ای مشابه انسان دارند  امیدوارند این نتایج مثبت در مورد درمان زوال عقل در انسان نیز کاربرد داشته باشد؛ از این رو گام بعدی محققان آزمایش این نتایج بر روی انسان خواهد بود. پژوهشگران امیدوارند با ساخت داروهایی که این ترکیب طبیعی را به بدن می رساند می تواند زوال عقل را در انسان درمان کرد.
منبع
سلامت 118
کلمات کلیدی

آی هوش: گنجینه دانستنی ها و معماهای هوش و ریاضی

نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 

نظر شما

پرطرفدارترین خبرهای امروز

تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
تشخیص هوش افراد از روی چهره
تبریک رییس انجمن ریاضی ایران به پروفسور میرزاخانی
معادله
مراسم یادبود نابغه ریاضی، جمعه در تهران
دختری که از اینشتین هم باهوشتر است!
شباهت تالاموس مغز و ترموستات
حل یک معمای 40 ساله درباره گیرنده‌های مغز
ردیابی یک سلول واحد در بدن به کمک ریاضیات امکان پذیر شد