چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳
معمای شطرنج: مات در دو حرکت (شماره 13)

از سری معماهای شطرنجی!

معمای شطرنج: مات در دو حرکت (شماره 13)

کد: c55
سطح دشواری این معمای شطرنج: ساده
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۹۴
وضعیت جواب: منتشر شده
تعداد بازدید: ۱
تعداد پاسخ: ۶
امتیاز کاربران: ۳.۰۷
تعداد آرا: ۴۴

چکیده:

از سری معماهای شطرنج: طبق معمول نوبت حرکت با مهره سفید است. ببینید در چند حرکت، مهره سیاه به آخر خط می رسد.

:: از سری معماهای شطرنج 'مات در دو حرکت'
با توجه به اینکه نوبت حرکت با سفید است، آیا می توانید در دو حرکت، مهره سیاه را مات کنید؟
 
 
 
[پاسخ این معمای شطرنج در ادامه آمده است...]
 
 
امتیاز شما به این معما:

پاسخ

1. Qxf7+ Rxf7
2. Re8#

جواب این معمای شطرنج، منتشر شده است.

کلمات کلیدی
نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاه های آی هوش نمی باشد.
آی هوش: مرجع مفاهیم هوش و ریاضی و انواع تست هوش، معمای ریاضی و معمای شطرنج
 
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان، رعایت برخی موارد ضروری است:
 
-- لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
-- آی هوش مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
-- آی هوش از انتشار نظراتی که در آنها رعایت ادب نشده باشد معذور است.
-- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
 
 
 
 
  1. احسان جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ --- ۲۱:۲۷:۵۳

    ابتدا اسب بعد وزیر
    d6 to f5
    and
    f4 to b8

    1. luke سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ --- ۱۲:۳۳:۰۳

      جوابت اشتباهه احسان چون اگه اول اسبش رو تکون بده اسب سیاه وزیرو میزنه
      باید اول ویزرو ببره g4 بعدش ببره c8

  2. فرزاد يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ --- ۱۱:۰۷:۲۸

    سلام
    حرکت اول با استفاده از وزیر سرباز روبروی شاه رو بزنه ( قربانی کردن وزیر ) و مشکی از روی اجبار توسط قلعه بزنه به وزیر و حرکت ئ.م سفید قلعه E2 رو ببره به خونه E8 کار تمومه

  3. آرمان چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ --- ۱۷:۲۰:۳۹

    وزیر f7 را میزند
    رخ وزیر را میزند
    رخ e2 به e8 و مات

  4. Arman چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ --- ۱۷:۲۴:۴۷

    Qxf7
    Rxf7
    Re8

  5. امیر حسین ایل بیگی شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ --- ۱۱:۲۶:۳۶

    Qf7+ R×f7
    #Re8

پاسخ شما

پرطرفدارترین معماهای امروز